Bez kategorii

Jak jest

IMG_2055

Najmlodsza ma niesamowite „oko” fotograficzne. Jak widac powyzej.
W ogole, jestem z niej dumna. Wyrosla na piekna i madra kobiete.
Ale nie o tym mialo byc (chociaz troche tez).

Kiedys, jakies 16 lat temu, w dobrym tonie bylo (wsrod moich polskich znajomych tu) narzekanie na to, co w Belgii jest „nie tak”.
Sama pamietam ze narzekalam, belgoza to, belgoza tamto.
Bo wydawalo mi sie wtedy, ze wyssany z mlekiem matki moj (Polski) styl zycia, to ten jedyny wlasciwy.
Bulwersowalo mnie wtedy wszystko, co bylo inne, a wiec ZUE, natomiast nie wystarczajaco inne, by mozna bylo to podciagnac pod egzotyke (ktora tez jest „dziwna”, bo przeciez POWINNO sie jesc nozem i widelcem, a nie palcami, prawda?)

Niestety wychowalam sie w spoleczenstwie „CO LUDZIE POWIEDZA.
Taka gruba a w szortach.
Jezu, jak ona wyglada, Boszzzz, tragedia…
No wez, ja pierdole, ale pasztet.
Moglaby sie OGARNAC.
Takie ma brzydkie dzieci…

Powiem Wam dzis szczerze, ze nie wyobrazam juz sobie zycia w Polsce.
Przykro mi, taka jest prawda.
I nie tylko ze wzgledu na to, co dzieje sie ostatnio (a od czego podwojnie ciarki mnie przechodza), ale przede wszystkim dlatego ze tu moge sobie zyc tak jak ja chce.

Moge chodzic latem w kozakach do letniej sukienki i nikt mi slowa nie powie, bo to moj wybor. I moje zapocone stopy.
Wierzcie mi, ze w towarzystwie, w ktorym sie obracam, nie obrabia sie na okraglo tylkow i wymaga od nikogo bycia Miss(ter) Universum.
Mozna miec krzywe nogi, maly biust, brak talii, i NIKT slowem na ten temat nie wspomni. Wyglad jest sprawa drugorzedna, na spotkaniach ze znajomymi pijemy wino, gramy w karty, gadamy, nie politykujemy, plujac jadem.

Tu mozna sie wytatuowac, mozna przyjac gosci w dresach (doprawdy!) i nie umyc okien przed swietami. Mozna nie obchodzic swiat, nie chrzcic dzieci, bez ryzyka ukamieniowania. Mozna rowniez chrzcic dzieci, obchodzic koniec Ramadanu, cokolwiek.

Mozna zyc jak sie chce.
To chcialam dzis napisac.

One thought on “Jak jest

Skomentuj

